סיעור מוחות צוותי -חוכמת הקולקטיב

סיעור

בצוותי מכירות רבים, קיים תסריט שיחה מובנה של תהליך שיחת המכירה הכולל טיפול בהתנגדויות שונות.

רוב אנשי המכירות הוותיקים מדקלמים את תסריט השיחה ,בקיאים במוצר ונדמה שיודעים להתאים כל פתרון לכל בעיה.

אולם, האם קיים רק פתרון אחד לכל בעיה?

האם אותו פתרון שנציע מתאים לכלל הלקוחות?

כמובן שלא!

אם נבדוק בתוך חברי הצוות השייכים לאותו ארגון ומוכרים את אותו מוצר , נקבל מגוון הצעות לפתרון , דבר היוצר דרכי טיפול שונים והתאמת תהליך אחר לכל לקוח.

אחד משגרות הניהול שכל מנהל מכירות חייב להקפיד עליו הוא מפגש צוותי המציף דילמות שונות ויוצר סיעור מוחות.

סיעור מוחות הינו תהליך חשיבה קבוצתית לפתרון בעיות ופיתוח רעיונות. הוא מחייב שיתוף פעולה והבעת דעה של כל אחד מחברי הצוות.

מעבר להיותו כלי לשיתוף וחשיבה קבוצתית, הוא מהווה בסיס יעיל לרעיונות חדשים, פתרון בעיות ,חיבור ושיתוף בין חברי הצוות.

הוא אינו יכול להתקיים באופן אקראי והוא מחייב ניהול.

על מנהל המכירות לנהל את סיעור המוחות עפ”י כללים ברורים .

בסוף שנות ה-40 החליט אלכס אוסבורן, אבי סיעור המוחות לכתוב ספר “הכוח היצירתי שלך” שבו יחשוף את סודות ההצלחה שלו.

הוא כתב, החברים צריכים לעסוק ב”סיעור מוחות”, שמשמעותו “להשתמש במוח כדי להסתער על בעיה יצירתית, ולעשות זאת בסגנון של קומנדו, שבו כל מסתער תוקף אותה מטרה”.

הכלל החשוב ביותר, לפי אוסבורן, הוא העדר ביקורת, שיפוטיות או משוב שלילי. אם אנשים חוששים שהרעיונות שלהם יישמעו מגוחכים לקבוצה, התהליך ייכשל. 

אם נביט על צוות מכירות המעלה דילמות שונות מחיי היום יום, מקבל מחבריו לצוות מספר רעיונות לטיפול באותה בעיה, תוך כדיי שיח גם נוצרים רעיונות חדשים המוטמעים בתהליך המכירה, כל זה מקנה לו ארגז כלים שלם להתנהלות מול הלקוח.

כל איש מכירות צריך להחזיק בבנק תשובות ומספר דרכי טיפול אותן יוכל להתאים לכל לקוח עפ”י צרכיו. הוא מיד יבין כמה חדשנות ועניין זה יוצר אצלו ובאופן טבעי מגדיל לו את קהל הלקוחות.

אם כן, מתוך מגוון כלי המכירה העומדים לרשותינו נדמה כי אחד הכלים החשובים ביותר הינו היצירתיות האנושית והיא באה לידי ביטוי באופן מיטבי כשהיא קורית בתהליך קבוצתי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter
Call Now Button