פגישה בת 3 שעות עם מנהל המכירות ולאחריו פגישה עם 2-3 אנשי מכירות נבחרים בה תאובחן מחלקת המכירות גם מנקודת מבט ניהולית וגם מתוך צוות המכירות בכל ההיבטים.
האבחון מחולק לשני חלקים מרכזיים: האחד ימפה את המחלקה מנקודת ראות ניהולית בנושא אופן הגיוס, הכשרה, שגרות עבודה ,מנגנון יעדים ,חגיגת הצלחות והנעת הצוות. השני יתמקד בחוויית אנשי המכירות הן מול הלקוח והן מאופן העבודה בצוות.
מטרתו של אבחון העומק היא לבדוק האם אכן קיימת הלימה ותאום ציפיות מלא בין תפיסת איש המכירות את תפקידו לבין תפיסת הארגון על מנת להביא לשיפור מיידי בעבודה השוטפת וכמובן בתוצאות.
אבחון העומק מספק רובד נוסף מנקודת מבטם של אנשי המכירות על התנהלותם בשוטף ויחד עם האבחון הראשוני מאפשר קבלת תמונה מלאה על מחלקת המכירות המייצרת אבחון מדויק יותר.